ԷԴՈՒԱՐԴ ԹԱԴԵՎՈՍՅԱՆ Լուսեղեն հնչյունների տիրակալը
Էդուարդ Թադևոսյան - Կոմիտասի անվան ազգային քառյակի գեղարվեստական ղեկավար, 1-ին ջութակ, Մոսկվայի կոնսերվատորիայի պրոֆեսոր Լեոնիդ Կոգանի սանն է: 1967 թվականին Լեհաստանի Պոզնան քաղաքում կայացած «Հենրիկ Վենյավսկի» միջազգային մրցույթի դափնեկիր: Իսկ 1969 թվականին Փարիզի «Մարգարիտ Լոնգ» և «Ժակ Տիբո» միջազգային մրցույթի դափնեկիր: «Կոմիտաս» քառյակի կազմում Էդուարդ Թադևոսյանը հանդես է եկել աշխարհի բազում երկրներում՝ ԱՄՆ, Կանադա, Իտալիա, Ֆրանսիա, Մեքսիկա, Վենեսուելա, Կոլումբիա, Գերմանիա, Իսպանիա, Շոտլանդիա և այլուր: ««Գինու կարասն՝ ուրիշներին, մեզ հերիք է քո մի թասը…» ԴԱՆԻԵԼ ԵՐԱԺԻՇՏ «Ի դեմս միջազգային մրցույթների դափնեկիր, պրոֆեսոր Էդուարդ Թադևոսյանի, «Ժողովրդական» պատվավոր կոչումը ընկալվում է նաև որպես ժողովրդայնություն, նվիրում, հոգեհարազատություն ակունքներին: Հիրավի, ջութակահարի նվագը աչքի է ընկնում ժողովրդական արվեստին հատուկ տարերային հզորությամբ, անմիջականությամբ, իմպրովիզացիոն ազատությամբ: Նաև հռոմեացի պոետ Տիբուլլոսի գովերգած և Սարյանի պատկերած «Բուրումնավետ Հայաստանի» բույրով ու գունագեղությամբ: Ով գեթ մեկ անգամ լսել է ջութակահարին, նույնիսկ ձայնագրությամբ, կարող է նման պայծառացում ապրել: Լինի դա Արամ Խաչատրյանի մեծակերտ Կոնցերտը կամ Կոմիտասի երգերի հիման վրա` Սարգիս Ասլամազյանի ստեղծած կվարտետային մանրանվագները: Պատահական չէ, որ Կոմիտասի անվան քառյակի հիմնադիր Ավետ Գաբրիելյանը հենց Թադևոսյանին է ավանդել իր երախայրիքի ղեկավարությունը...» «Տեղին է մեջբերել Գարեգին Նժդեհի հետևյալ ասույթը. «Հայկական լավագոյնի- բարձր մարդկություն արտահայտող Գողթան երգերի բովանդակած վեհ գաղափարների-վերարծարծումն, նրանց պրոպագանդը հայ մտավորականութեան կողմից ո՛չ միայն հայկական, հայրենասիրական, այլև համամարդկային պարտականութիւն է» (Գարեգին Նժդեհ, Ասոյթներ, Ե., 2002, էջ 74): Սա է նաև Կոմիտասի անվան քառյակի և նրա ղեկավար Էդուարդ Թադևոսյանի հավատամքն ու առաքելությունը...» ԴԱՆԻԵԼ ԵՐԱԺԻՇՏ |